reklama

A že v Tatrách turisti nie sú! Prechádzka okolo Štrbského plesa.

Prechdádzka okolo Štrbského plesa, vo štvrtok ráno som sa vybral na prechádzku presvedčiť sa či v Tatrách naozaj nie sú ľudia ako mi to moji známi stále hovoria. Na vlastné oči som sa presvedčil, že to pravda nie je. Taktiež som prišiel na to prečo to pravde nie je a že Štrbské pleso má čo ponúknuť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bol štvrtok 28. júla 2011 9:30 ráno a ja som sa vybral na prechádzku okolo Štrbského plesa. Chcel som sa na vlastné oči presvedčiť, či Tatry ako také žijú ľudmi a turistami alebo fáma, ktorá koluje v mojom okolí o tom, ako v Tatrách ľudia nie sú a aké prázdne sú hotely v Tatrách.

Pri opustení hotela sa mi naskytol nasledovný obraz.

Turisti v tatrách
Turisti v tatrách 

Asi sami uznáte, na to, že bol pracovný týždeň 9:30 ráno bolo na chodníkoch pod Štrbským plesom naozaj hojne ľudí. Maďari, Slováci, Česi, Kórejci, Poliaci, Američania. Plné kaviarne a naznámejšie turistické chodníky. Je zaujímavé, kde ľudia zobrali to, že v Tatrách ľudia nie sú! Veď Tatry sú krásne, vysokohorský vzduch a príjemná vzdialenosť od rušných miest dodajú potrebný pokoj na duši.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Postupne som vyšiel popri dostavujúcich sa kúpeľných domoch k samotnému Štrbskému plesu. Rodinky s deťmi na prechádzke, starší ľudia sedeli okolo, nikto sa nikam neponáhľal. Zostal som v úžase, keď som si uvedomil, že za kľudom a kľudnou atmosférou, za nádhernými scenériami a za príjemným prostredím netreba ísť do zahraničia. Máme ho aj v Tatrách.

Štrbské pleso pri vstupe od kúpeľných domov
Štrbské pleso pri vstupe od kúpeľných domov 
Obrázok blogu

Dúfam, že aj na vás pôsobia tieto pohľady na rovnú hladinu Štrbského plesa tak ukľudňujúco, ja sa na ne neviem vynadívať.

Člnkovanie na Štrbskom plese
Člnkovanie na Štrbskom plese 

Dlhoročná tradícia člnkovania sa na Štrbskom plese pretrváva dodnes. Osobne mám člnkovanie na kľudných vodách veľmi rád, ale samému sa mi veľmi nechcelo. Veď posúďte sami, sám mladý chalan sa člnkuje na Štrbskom plese, minimálne by to bolo zvláštne. Viem si predstaviť takúto plavbu, v štýle romantickej plavby s priateľkou. Loďky sú udržiavané a cena taktiež nie je až taká vysoká, veď 50 minút na člne pre tri osoby vyjde na 13 €, čo pri fakte, že sme vo vysokohorskom prostredí nie je závratné číslo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Bežec Štrbské pleso
Bežec Štrbské pleso 
Bežec Štrbské pleso
Bežec Štrbské pleso 

Prostredie Štrbského pleso je v obľube športovcov. Počas mojej prechádzky som stretol na kondičnej príprave bežcov, cyklistov, hokejistov aj boxerov. Riedky vysokohorský vzduch núti organizmus viac pracovať, a tým je organizmus viac pripravený podať vrcholové výkony v normálnom prostredí.

Patria hotel
Patria hotel 

Nad Štrbským plesom sa týči hotel Patria, ktorý do scenérie Štrbského plesa už istý čas patrí. Tento pohľad je pre mňa prirodzený, ako keby tam tá "Patria" bola veky.

Kempinsky
Kempinsky 

Pohľad na Štrbské pleso v smere od hotela Patria na hotel Kempinsky (žltý vľavo), Kúpele Štrbské pleso (dva domy v strede) a hotel Solisko (v pravo).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Zubačka
Zubačka 

Nakoniec pridávam pohľad na stanice Tatranských elektrických železníc a ozubnicovej železnice z najvyššieho poschodia hotela PANORAMA. Osobne som si oba koľajnicové spôsoby dopravy vyskúšal. Sklamala ma ozubnicová železnica, čakal som, že jazda priniesie krásne pohľady a scenérie na popradsko a liptovsko. Bola to moja prvá jazda touto železnicou a asi som mal veľké očakávania. Celá trať je vnútri v lese, takže na pohľady zabudnite. Opak je TEŽ, kde je sa na čo pozerať, jazda je pokojnejšia, nakoľko neobsahuje až také prevýšenie a ponúka pohľady ako do doliny, tak aj na tatranské končiare.

Štrbské pleso - vrelo odporúčam!

Andrej Janák

Andrej Janák

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Andrej Janák - študent manažmentu na Masarykovej univerzite v Brne. Som zakladateľom KUVOZE - Komory užívateľov a výrobcov obnoviteľných zdrojov energií. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu